.::Pembuka Tirai::.

Tuesday, January 27, 2009

12 Kelompok Manusia di Padang Mahsyar


“Di Padang Mahsyar kelak, manusia akan dibangkitkan dalam dua belas kelompok, iaitu :

1. Manusia yang dibangkitkan tanpa TANGAN dan KAKI. Terdengar suara Allah berfirman yang bermaksud : “Mereka ini adalah orang yang semasa di dunia dahulu suka MENGGANGGU JIRAN TETANGGANYA. Maka inilah balasannya dan neraka adalah tempat kembalinya.”

2. Manusia yang dibangkitkan dalam rupa bentuk BABI. Lalu terdengar suara dari Allah : “Mereka adalah orang yang semasa di dunia dahulu MALAS MELAKUKAN SEMBAHYANG. Inilah balasannya dan neraka adalah tempat kembalinya.”

3. Manusia yang dibangkitkan dari kubur dengan PERUTNYA SEBESAR GUNUNG. Di dalamnya dipenuhi dengan ular dan kala jengking. Dan terdengar suara dari Tuhan : “Mereka itu orang-orang yang sewaktu di dunia GEMAR MENAHAN ZAKAT. Inilah balasannya, dan neraka adalah tempat kembalinya.”

4. Manusia yang dibangkitkan dalam keadaan MULUTNYA MENGALIR DARAH. Dan terdengar suara dari Tuhan mengatakan : “Mereka adalah orang-orang yang sewaktu berniaga GEMAR MENIPU DAN BERDUSTA. Inilah balasannya dan tempat kembalinya adalah neraka.”

5. Manusia yang dibangkitkan dalam keadaan BERBAU BUSUK MELEBIHI BAU BANGKAI. Lalu terdengar suara Tuhan yang mengatakan : “Mereka adalah orang-orang yang sewaktu di dunia dahulu SUKA MELAKUKAN MAKSIAT SECARA TERSEMBUNYI kerana khuatir dilihat manusia, tetapi tidak takut kepada Allah. Inilah balasannya, dan neraka adalah tempat kembalinya.”

6. Mereka yang dibangkitkan dalam keadaan LEHER TERPUTUS. Lalu terdengar suara dari Tuhan yang mengatakan : “Mereka adalah orang-orang yang sewaktu di dunia dahulu sering memberikan KESAKSIAN PALSU. Inilah balasannya, dan neraka adalah tempat kembalinya.”

7. Mereka yang dibangkitkan dalam keadaan TANPA LIDAH sedangkan dari MULUTNYA MENGALIR DARAH DAN NANAH. Lalu terdengar suara dari Tuhan mengatakan : “Mereka adalah orang-orang yang sewaktu di dunia MENOLAK DARI MEMBERI KESAKSIAN YANG BENAR. Maka inilah balasannya, dan neraka tempat kembalinya.”

8. Mereka yang dibangkitkan dalam keadaan KEPALA TERSUNGKUR, sedangkan kedua-dua kakinya berada di atas kepala, dan dari kemaluannya keluar nanah. Lalu terdengar suara dari Tuhan yang mengatakan : “Mereka adalah orang-orang yang sewaktu di dunia MELAKUKAN PERZINAAN, dan kemudian mati dalam keadaan belum bertaubat. Inilah balasannya, dan neraka tempat kembalinya.”

9. Mereka yang dibangkitkan dari kuburnya dalam keadaan MUKANYA BERWARNA HITAM, matanya biru dan perutnya penuh dengan api. Terdengarlah suara dari Tuhan mengatakan : “Mereka adalah orang-orang yang semasa di dunia dahulu MEMAKAN HARTA ANAK YATIM SECARA ZALIM. Dan mereka mati tanpa sempat bertaubat. Inilah balasannya, dan neraka tempat kembalinya.”
10. Mereka yang dibangkitkan dari kuburnya dalam keadaan BERPENYAKIT KUSTA DAN SOPAK. Dan terdengar suara dari Tuhan yang mengatakan : “Mereka adalah orang-orang yang sewaktu di dunia MENDERHAKA KEPADA KEDUA IBU BAPANYA, dan mereka mati sebelu, sempat bertaubat. Inilah balasannya, dan nerakalah tempat kembali.”

11. Mereka yang dibangkitkan dalam keadaan BUTA HATI, giginya seperti tanduk, bibirnya terjuih sampai ke dada, lidahnya terjelir sampai ke perut, perutnya melondeh sampai ke peha dan dari perutnya keluar kotoran. Dan terdengar suara dari Tuhan yang mengatakan : “Mereka adalah orang-orang yang sewaktu hidup di dunia dahulu menjadi PEMINUM ARAK, dan mereka mati dalam keadaan belum bertaubat. Inilah balasannya, dan nerakalah tempat kembali mereka.”

12. Mereka yang dibangkitkan dari kuburnya dalam keadaan WAJAH BERSERI-SERI SEPERTI BULAN PURNAMA. Mereka melalui Titian Sirat sepantas kilat, Dan terdengar suara dari Tuhan mengatakan : “Mereka adalah orang-orang yang sewaktu di dunia RAJIN BERIBADAT, SEMBAHYANG LIMA WAKTU dengan BERJEMAAH. Mereka mati dalam keadaan bertaubat. Maka balasan yang akan mereka peroleh adalah berupa syurga, pengampunan, rahmat dan nikmat. Kerana mereka redha apa yang diberikan Allah, maka Allah pun redha terhadap mereka.”

No comments: