.::Pembuka Tirai::.

Friday, February 29, 2008

.: 9 MimPi RasuLullaH S.A.W :.

Daripada Abdul Rahman Bin Samurah ra
berkata, Nabi Muhammad saw
bersabda: "Sesungguhnya aku telah
mengalami mimpi-mimpi yang menakjubkan
pada malam aku sebelum di
Israqkan........"

1. Aku telah melihat seorang dari
umatku telah didatang oleh malaikatul
maut dengan keadaan yg amat
mengerunkan untuk mengambil nyawanya,
maka malaikat itu terhalang
perbuatannya itu disebabkan oleh
KETAATAN DAN KEPATUHANNYA KEPADA KEDUA
IBUBAPANYA.

2. Aku melihat seorang dari umatku
telah disediakan azab kubur yang amat
menyiksakan, maka ia telah
diselamatkan oleh berkat WUDUKNYA YANG
SEMPURNA.

3. Aku melihat seorang dari umatku
sedang dikerumuni oleh syaitan-syaitan
dan iblis-iblis lakhnatullah, maka ia
diselamatkan dengan berkat ZIKIRNYA
YANG TULUS IKHLAS kepada Allah.

4. Aku melihat bagaimana umatku
diseret dengan rantai yang diperbuat
daripada api neraka jahanam yang
dimasukkan dari mulut dan dikeluarkan
rantai tersebut ke duburnya oleh
malaikut Ahzab, tetapi SOLATNYA YANG
KHUSUK DAN TIDAK MENUNJUK-NUNJUK telah
melepaskannya dari seksaan itu.

5. Aku melihat umatku ditimpa dahaga
yang amat berat,setiap kali dia
mendatangi satu telaga dihalang dari
meminumnya,ketika itu datanglah pahala
PUASANYA YANG IKHLAS KEPADA ALLAH SWT
memberi minum hingga ia merasa puas.

6. Aku melihat umatku cuba untuk
mendekati kumpulan para nabi yang
sedang duduk berkumpulan-
kumpulan,setiap kali dia datang dia
akan diusir, maka menjelmalah MANDI
JUNUB DENGAN RUKUN YANG SEMPURNANYA
sambil memimpinnya ke kumpulanku
seraya duduk disebelahku.

7. Aku melihat seorang dari umatku
berada di dalam keadan gelap gelita
disekelilingnya,sedangkan dia sendiri
di dalam keadaan binggung, maka
datanglah pahala HAJI DAN UMRAHNYA
YANG IKHLAS KEPADA ALLAH SWT lalu
mengeluarkannya dari kegelapan kepada
tempat yang terang-menderang.

8. Aku melihat umatku cuba berbicara
dengan golongan orang mukmin tetapi
mereka tidakpun membalas
bicaranya,maka menjelmalah SIFAT
SILATURRAHIMNYA DAN TIDAK SUKA
BERMUSUH-MUSUHAN SESAMA UMATKU lalu
menyeru kepada mereka agar menyambut
bicaranya, lalu berbicara mereka
dengannya.

9. Aku melihat umatku sedang menepis-
nepis percikan api ke mukannya,maka
segeralah menjelma pahala SEDEKAHNYA
YANG IKHLAS KERANA ALLAH SWT
lalu menabir muka dan kepalanya dari
bahaya api tersebut.

BERSABDA RASULULLAH SAW, "SAMPAIKANLAH
PESANANKU KEPADA UMATKU YANG LAIN
WALAUPUN DENGAN SEPOTONG AYAT"

"Beriman,Berilmu,Beramal"

No comments: